Każdy Twój wybór jest wyborem dobrym, bo Twoim.




Często słyszymy, że mogliśmy podjąć inną decyzję, że źle wybraliśmy począwszy od szkoły a skończywszy na pracy. Czy oby na pewno tak jest? 

NIE, NIE I NIE! 

Każdy nasz wybór jest wyborem dobry bez względu jakie są jego konsekwencje. Mówię tutaj o wyborach, które podejmujemy po dłuższym przemyśleniu i które nikogo nie ranią, ani nie narażają na większe kłopoty. 

Stajemy się dorośli, gdy wszystkie wybory są nasze

Wcale nie twierdzę, że nie powinniśmy posłuchać naszych rodziców, rady przyjaciela, czy słów kilka partnera, ale o tym, że wybór powinniśmy podjąć w ostateczności sami. Kiedy wybieramy coś to jesteśmy za to odpowiedzialni, a więc uczymy się odpowiedzialności za własne decyzje, a to czyni nas "bardziej dorosłych". 


Co cię obchodzi, co mówią obcy ludzie, jeśli sama czujesz się szczęśliwa ? To twoje życie. Tylko ty zapłacisz za swoje błędy i tylko ty zyskasz na swoich trafnych decyzjach. Pamiętaj o tym. ~ Reyes Monforte


Wyobrażacie sobie, że jako pięćdziesięciolatkowie idziecie do mamy i pytacie się jej czy lepiej ubrać sukienkę do kościoła czy może spodnie? Ja też nie! Albo jak wasza osiemdziesięcioletnia matka przychodzi do was przed kościołem i karze wam ubrać sukienkę, a wy posłusznie ściągacie spodnie i raz, dwa ubieracie suknię, bo tak kazała wam mama? NO NIE!

To nie wyborów się boimy ani trudnych decyzji, a tylko ich konsekwencji. ~Agnieszka Michalska 

Ten cytat oddaje całą prawdę, ale nie można się przez całe życie bać tego, że źle wybraliśmy, ponieważ bez względu jak wybraliśmy, zrobiliśmy dobrze, bo sami. Każda decyzja uczy nas czegoś nowego, nie możemy wiecznie czekać na innych. Musimy sami określić jak chcemy wyglądać, co chcemy studiować, czy w ogóle chcemy studiować, bo może jednak mamy inny pomysł na życie. 

Bałam się sama podejmować ważne decyzje

Jasne, jeszcze kilka miesięcy temu, kiedy nikt nie chciał pomóc mi przy wyborze szkoły, bałam się czy dobrze robię. Czy wszyscy to zaakceptują, czy nie będzie ktoś później zły. Bałam się podjąć decyzję, płakałam, ale nie poprosiłam o pomoc. Podjęłam wybór sama. Czy dobry? Nie najgorszy. Nie no żartuję. Jasne, że dobry, czasami mówię, że zły, ale tak naprawdę jest dobry. Od ostatniego czasu przyjęłam taktykę, że każdy mój wybór jest decyzją dobrą o ile dobrze ją przedtem przemyślę. Skończyłam słuchać innych, że powinnam była zrobić to, uczyć się tego, iść tam i zrobić tamto - SKOŃCZYŁAM. Bo to moje życie, moje wybory, które kształtują moją przyszłość. 

Każdy Twój wybór kształtuje Twoją przyszłość

Nie zapominajcie o tym. Nie pozwalajcie nigdy nikomu decydować o swoim życiu. Wy za 10 lat zostaniecie z tymi wyborami nie wasi rodzice, przyjaciele czy kto tam inny...tylko WY. Więc podejmujcie je sami, zacznijcie od małych od tego co ubrać bez pytania nikogo czy dobrze wyglądacie, a kończcie na tym czy oby na pewno dobrze robicie. Bądźcie za nie odpowiedzialni! I przed podjęciem decyzji zawsze dokładnie ją przeanalizujcie!
Powodzenia. 



Zapraszam na: 
INSTAGRAM - x3nemezisx3
SNAPCHAT - x3nemezisx3 

Udostępnij ten post

9 komentarzy :

  1. Na szczęście my ludzie jesteśmy istotami mądrymi i myślącymi-potrafiącymi wyciągać wartościowe wnioski na przyszlość- czlowiek wlasnie na wlasnych błędach się uczy :)
    ja też wiele niewlasciwych decyzji podjelam, wiele z nich bym cofnęła- ale nauczylam się, że czemuś to sluży... :) :)

    powodzenia :)

    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się że każdy wybór kształtuje przyszłość, nawet... ten zły..
    Pozdrawiam ;) zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie! Każda decyzja zmienia nasze życie- na lepsze lub gorsze - ale dzięki temu uczymy się, wiemy jak nie postąpić (lub jak postąpić ^^) w przyszłości. Bardzo mądry post, śliczne zdjęcia *-*
    Pozdrawiam i obserwuję ;**

    Zapraszam do siebie -->

    http://nigdy-nie-dorastac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu trzeba być niezależnym bo tylko wtedy jakoś sobie poradzimy w dorosłości :)
    pozdrawiam
    http://ksosna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tak naprawdę nie żałuje żadnego swojego wyboru.
    Nawet, gdy innym (obcym) ludziom się on nie podoba, nie słucham osób które nawet mnie nie znają.

    aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry tekst i ładne zdjęcia :) pozdrawiam ciepło! :)
    www.cukiereczky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się z tobą, no bo dobre wybory bardzo nas
    satysfakcjonują a z tych złych wyciagamy lekcje :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie:
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo inspirujący post. zgadzam sie z nim :)

    Serdecznie zapraszam na nowy post :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, bardzo mi się podoba :) Ja nieraz żałuję swoich wyborów, ale często jest tak tylko na początku. Z czasem okazuje się, że tamten wybór wpłynął na kolejne i ostatecznie wyszło dobrze. Mimo że może trochę inaczej niż planowałam na początku.. ;)

    OdpowiedzUsuń

♥Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♥ Za każdy komentarz serdecznie dziękuję
♥ Koniecznie zostaw w poście link do Twojego bloga na 100% wejdę
♥ Dziękuję za wszystko

Jessica Januszkiewicz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka