Wybaczanie jest dobre

Czasami słyszymy, a nawet sami mówimy, że na drugą szansę każdy zasługuje. I tu jest popełniany błąd bo nie każdemu się ona należy, dlaczego? Bo każdy zasługuje na wybaczenie,na to, abyśmy powiedzieli mu "było co było, ale Ci wybaczam". A wybaczenie nie znaczy, że dajemy komuś drugą szansę - nie, nie, nie jest tak. Gdy komuś wybaczamy to tak jakbyśmy odbierali sobie kilka zmartwień, kilka złych myśli, złej energii, ale to wcale nie znaczy,  że pozwalamy komuś wejść po raz drugi do swojego życia bo tak nie jest. Pozwalamy tej osobie tylko myśleć, że nic do niej nie mamy, że nie jesteśmy na nią źli czy coś w tym stylu.

Wybaczanie jest dobre.

Naprawdę, uwierzcie ale wybaczać trzeba każdemu i wszystko. Rozumiem, że czasami jest ciężko i że coś nas boli, że wyrządzonej krzywdy nie wybaczymy z dnia na dzień. Wszystko wymaga czasu. Tylko wybaczcie to, bo gdy tego nie zrobicie to dusi was to w środku, zabija was, ta nienawiść i złość nie pozwala wam wrócić do normalności wtedy sami sobie wyrządzacie krzywdę. Bo aby zamknąć jeden rozdział trzeba przed samym sobą przyznać, że wybaczyliście ludziom, którzy was skrzywdzili jeśli nie jesteście sobie w stanie tego powiedzieć szczerze to znaczy,  że nie rozpoczniecie kolejnego rozdziału. Nie zrobicie kolejnego kroku do przodu. 

Jeśli nie wybaczasz to stoisz w miejscu. Wydaje Ci się, że funkcjonujesz normalnie, że wszystko jest tak jak zawsze, ale tak naprawdę to zabija Cię w środku, stoisz w miejscu, wiesz, że możesz iść do przodu jeśli wybaczysz, ale wolisz tego nie robić bo myślisz, że ...? 

Powtórzę to jeszcze raz : 
WYBACZANIE JEST DOBRE


Wiem co mówię, ponieważ sama musiałam komuś wybaczyć coś co mnie cholernie bolało. To nie była jednorazowa sytuacja, ponieważ trwała lata. Dzień w dzień przechodziłam przez koszmar i niespełna dwa miesiące temu zamknęłam jeden etap w swoim życiu a razem z nim wybaczyłam to wszystko. Czasami przyłapuję samą siebie, że wciąż myślę źle, że ciągle coś mi nie pasuje w tej osobie, że nie potrafię znieść tego wszystkiego, ale zrobiłam ten krok - przebaczyłam teraz mogę zrobić tysiąc kolejnych kroków na przód. Było masę ludzi, którym musiałam wybaczyć dawne przyjaciółki, koleżanki, byli chłopacy, najbliżsi i wiem też, że oni nie raz musieli wybaczyć mi. Dlatego to, że komuś wybaczamy wyrządzoną krzywdę nie znaczy, że jesteśmy słabsi czy coś w tym stylu my jesteśmy po prostu lepsi i zależy nam, aby dawne krzywdy nie przysłoniły nam widoku na lepszą przyszłość.


A wy co sądzicie o wybaczaniu? Warto to robić czy nie  jesteście co do tego za bardzo przekonani? 

Udostępnij ten post

15 komentarzy :

  1. Wybaczanie jest bardzo ważne i jest kluczowe jeśli chcemy mieć spokojne serce. Ale nie można mylić wybaczania z zapominaniem, zaufanie to nie jest coś co można bez końca wymieniać na nieruszone... Bardzo mądry post, poruszasz ważny temat..
    Dzięki za komentarz u mnie!
    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje, w niektórych przypadkach sami możemy popełnić ,,głupi błąd" i również chcielibyśmy wybaczenia :)
    Świetnie napisane, pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. I like your blog!
    Would you like to follow each other?
    Let me know at my page:)

    xoxo

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybaczanie jest bardzo ważne, ale czasem strasznie ciężko się przełamać i puścić w zapomnienie zły czyn drugiej osoby.
    http://aldehydd.blogspot.com/2015/08/wishlist.html - CZY MOGŁABYM LICZYĆ NA TWOJĄ POMOC? TO DLA MNIE BARDZO WAŻNE. Z GÓRY DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  5. Należy wybaczać, jednak według mnie nie każdy zasługuje na te słowa. Doświadczyłam w życiu pewnego okropnego zranienia i wiem, że nie wybaczę temu człowiekowi, ponieważ zniszczył wiele w moim życiu. Dlatego całkowicie zamykam za sobą to co było, nie mam styczności z nim, a na wybaczenie on nie zasługuje. :)
    positivelikeedith.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne piszesz.

    Obserwuje i liczę że tobie też spodoba się mój blog.

    http://pantofelekkk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo mądrze piszesz ♥
    zapraszam do mnie http://xxpatiksxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem warto wybaczyć raz, drugi. Ale jeżeli ktoś wciąż nas rani to nie warto.
    Mój blog - Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się to jak piszesz ♥ Obserwuję :)
    Zapraszam również do mnie i zachęcam do obserwacji (będzie mi bardzo miło ponieważ dopiero zaczynam)
    http://poprostuzuzanka.blogspot.com/ Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. No pewnie jest dobre, ale nie zawsze łatwe ;)
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisany post ;))
    Masz rację - wybaczanie jest dobre. Trzeba wybaczać innym, wtedy zostanie wybaczone nam :)

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się :) Kiedy wybaczamy żyje nam się lepiej, ale to nie zmienia faktu, że są takie osoby, którym wybaczenie się nie należy.

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Życie jest zbyt krótkie, aby żyć z innymi w niezgodzie. Trzeba wybaczać :)
    Świetny wpis i cudowny wygląd bloga!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć . ;)
    Zostałaś nominowana do zabawy Liebster Blog Award. Szczegóły na moim blogu . ;)
    katjanakarolinaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♥ Za każdy komentarz serdecznie dziękuję
♥ Koniecznie zostaw w poście link do Twojego bloga na 100% wejdę
♥ Dziękuję za wszystko

Jessica Januszkiewicz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka